وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

ثبت نام کارت ملی هوشمند-تعویض کار ملی هوشمند

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.




سوالات متداول مهم
    • کارت هوشمند ملی چیست؟

کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک دستگاه کارتخوان و استفاده از رمز می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد. البته اطلاعات درون کارت به طور امن و مطمئنی نگهداری می‌شود به گونه‌ای که خود کارت از دسترسی‌های غیر مجاز به آن جلوگیری می‌کند.

    • کاربردهای کارت هوشمند ملی چیست؟

کارت هوشمند ملی مانند تمام کارت های شناسایی دیگر اولین وظیفه اش شناسایی است. به این منظور ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات صاحب کارت روی کارت قرار داده می‌شود. این اطلاعات اقلام هویتی مانند؛ نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود. به این ترتیب هر کجا که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کارت باشد وی می تواند کارت خود را ارائه داده و به صورت دیجیتالی شناسایی شود. شناسایی الکترونیکی موجب کاهش تقلب در شناسایی می‌شود.

کاربرد اصلی دیگر کارت هوشمند ملی تصدیق هویت است. در کارت‌های موجود به کمک عکس صاحب کارت که روی کارت الصاق شده، عمل تصدیق هویت انجام می‌شود. در کارت هوشمند ملی هم روال مشابهی وجود دارد؛ اما تصدیق هویت در اینجا تنها به عکس محدود نمی‌شود. علاوه بر عکس، اطلاعات زیست سنجی(Biometric)مانند اثر انگشت صاحب کارت نیز روی کارت قرار می‌گیرد. از همه مهمتر اینکه اطلاعات زیست سنجی به صورت الکترونیکی قابل بررسی است. به این معنی که در یک مرکز بهره برداری که به حسگر اثر انگشت مجهز است، صاحب کارت بعد از قراردادن کارت در دستگاه کارتخوان، انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار می‌دهد؛ سپس سیستم بررسی می‌کند که آیا اثر انگشت صاحب کارت با اثر انگشتی که روی تراشه کارت به صورت الکترونیکی ذخیره شده یکسان است یا خیر. در صورت یکسان بودن امکان ادامه عملیات وجود خواهد داشت، به این ترتیب امکان جعل هویت به حداقل می‌رسد. یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد کاربرد امضای دیجیتال است. به این ترتیب، صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.

کارت هوشمند ملی می‌تواند با هماهنگی نهادهای ذیربط، به عنوان کلید ورود مناسب برای کاربردهایی چون هدفمندکردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی، قابل استفاده باشد.

    • من در حال حاضر کارت شناسایی ملی خود را دریافت نکرده یا کارت ملی موقت دارم. آیا می توانم برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنم؟

آری در صورتیکه واجد شرایط باشید امکان پذیر است.

    • آیا با دریافت کارت هوشمند ملی، شماره ملی جدید برای من در نظر گرفته خواهد شد؟

خیر. شماره ملی هر فرد عددی ثابت و منحصر به فرد است و با تعویض کارت تغییر نخواهد کرد.

    • کد رهگیری خود را فراموش کرده ام. چگونه می توانم فرآیند ثبت نام خود را پیگیری نمایم؟

در صورت فراموشی کد رهگیری، چنانچه در مرحله پیش ثبت نام در پرتال شماره تلفن همراه خود را وارد کرده‌اید، می توانید با مراجعه به بخش «بازیابی کد رهگیری» در پرتال و وارد کردن شماره ملی و همان شماره تلفن همراه، کد رهگیری خود را از طریق پیامک دریافت نمایید. در غیر این صورت، باید با در دست داشتن کارت شناسایی ملی به یکی از ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

    • در هنگام ثبت نام، بخشی از اطلاعات را به اشتباه وارد کرده ام. آیا امکان تصحیح اطلاعات وجود دارد؟

در صورت درج اطلاعات اشتباه در هنگام ثبت نام، تا پیش از ارسال آن به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال جهت استعلام، با مراجعه به بخش «ویرایش ثبت نام قبلی»، امکان ویرایش اطلاعات وجود خواهد داشت. در صورتی که اطلاعات شما برای استعلام ارسال شده باشد، دیگر امکان ویرایش آن میسر نخواهد بود. چنانچه اقلام ثبت نام با پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال مغایرت داشته باشد، امکان ویرایش دوباره آن برای متقاضی فعال خواهد شد.

    • در هنگام مراجعه به دفتر پیشخوان برای تکمیل ثبت نام و یا تحویل کارت چه مدارکی را باید همراه داشته باشم؟

ارائه اصل شناسنامه و شماره پیگیری دریافت شده در مرحله پیش‌ثبت نام، ضروری است.

    • در هنگام ثبت نام، تمامی اطلاعات را مطابق با مدارک هویتی خود (شناسنامه و کارت شناسایی ملی) وارد کرده ام. پس از انجام پیش ثبت نام، برای رهگیری به وب سایت مراجعه و پیامی مبنی بر عدم مطابقت اطلاعات وارد شده با اطلاعات موجود در بانک اطلاعات جمعیت ثبت احوال دریافت کرده ام. برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام دهم؟

پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده مطابق با مدارک هویتی، جهت بررسی و رفع مشکل، با در دست داشتن مدارک هویتی و شماره پیگیری پیش‌ثبت نام به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.

    • برای تکمیل ثبت نام در دفتر پیشخوان نوبت گیری کرده ام، اما به دلایلی موفق به حضور در دفتر در تاریخ مقرر نشده ام. حال برای تکمیل ثبت نام چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت عدم مراجعه به دفتر در تاریخ مقرر، شما تا 3 روز از تاریخ نوبت گیری مجاز به نوبت گیری دوباره نخواهید بود. پس از این مدت، شما می‌توانید دوباره اقدام کنید.

    • کارت هوشمند ملی خود را گم کرده ام. برای دریافت کارت المثنی چه مراحلی را باید طی کنم؟

به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.

    • هزینه صدور کارت هوشمند ملی چقدر است؟

هزینه صدور هر قطعه کارت هوشمند ملی برابر تعرفه ابلاغی سازمان دریافت خواهد شد. این هزینه بدون احتساب تعرفه های دفاتر ثبت نام است.

    • به دلایلی موفق به تکمیل فرآیند ثبت نام در دفتر پیشخوان نشده ام و ثبت نام من ناتمام مانده است. آیا برای ادامه ثبت نام باید دوباره نوبت گیری کنم؟

چنانچه ثبت نام شما در دفتر پیشخوان ناتمام مانده و بیش از یک ماه از تاریخ مراجعه شما به دفتر پیشخوان گذشته باشد، باید دوباره از طریق پرتال اقدام به اخذ نوبت نمایید. در این شرایط، هنگام نوبت گیری دوباره، شما تنها مجاز به انتخاب همان دفتر پیشخوان قبلی خواهید بود چرا که پرونده شما در آن دفتر تشکیل شده و در دست تکمیل می باشد. در ادامه روند قبلی ثبت نام انجام خواهد شد.

    • آیا با دریافت کارت هوشمند ملی، کارت شناسایی ملی من باطل خواهد شد؟

آری. کارت هوشمند ملی جایگزین کارت شناسایی ملی بوده و در صورت دریافت کارت هوشمند، کارت شناسایی ملی شما فاقد اعتبار بوده و باطل خواهد شد.

    • چرا استان قم برای اجرای پایلوت انتخاب شده است؟

دلیل اصلی آن آماده بودن زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی استان قم در زمان شروع طرح کارت هوشمند ملی و نزدیکی آن به تهران جهت پیگیری و رفع اشکالات احتمالی در کمترین زمان ممکن بوده است.

    • زمان کل انجام طرح چقدر خواهد بود؟

طبق ماده 5 آیین نامه اجرایی بند (د) ماده (46) قانون برنامه پنجساله پنجم،‌توسعه و تأمین نیازمندی‌ها، تا پایان سال 1395 می‌بایست کارت هوشمند برای کلیه اتباع ایرانی واجد شرایط صادر شود.

    • آیا کارت هوشمندملی جایگزین شناسنامه خواهد شد؟ (از کی؟)

فعلاً خیر، ولی در آینده امکان جایگزینی و بارگذاری اطلاعات شناسنامه در تراشه کارت امکان پذیر خواهد بود.

    • کارت هوشمند ملی چه مزایایی نسبت به کارت شناسایی فعلی دارد؟

کیفیت بالای بدنه کارت و دوام بیشتر آن، وجود تراشه برروی بدنه کارت به منظور ذخیره اطلاعات هر فرد، عدم تعویض کارت به علت تغیر نشانی، ....

    • چه خدماتی بوسیله کارت هوشمند ملی ارائه می‌شوند؟

الف- شناسایی ب- تصدیق هویت ج- امضا دیجیتال د-انتخابات فعلا برروی کارت موجود می باشد و در آینده با تجهیز سازمان های دیگر خدماتی مانند کیف پول الکترونیکی، سلامت، یارانه ها و .... برروی کارت قرار خواهدگرفت.

    • آیا سازمان هایی که باید خدمات را ارایه دهند، آمادگی دارند؟

جلسات متعددی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شده تا زیرساخت ها و بستر مناسب جهت ارائه خدمات آنها آماده شود.

    • آیا برای اخذ اثرانگشت از مردم مشکل قانونی وجود ندارد؟

طبق آیین نامه اجرایی بند (د) ماده (46) قانون برنامه پنجساله پنجم، اخذ اثر انگشت جزء ملزومات کارت هوشمند ملی است.

    • آیا با هر تغییر نشانی کارت تعویض می شود؟

خیر، به علت درج کدپستی در تراشه کارت، درصورت تغییر نشانی نیازی به تعوض کارت هوشمندملی نخواهدبود.

نظرات  (۲۱۹)

عکس روی کارت ملی من خیلی بد افتاده امکان تغییرش هست؟
سایت مشکل داره...چرا؟
سلام از دیروز هرچی میرم سایت برای نوبت گیری میگه سایت خرابه چیکارکنم
پاسخ:
در ساعات و روزهای مختلف پیگیر ثبت نام باشید
سلام. کارت هوشمند من صاذر شده. از کجا باید تحویل بگیرم؟
پاسخ:
پیامکی از ثبت احوال براتون بعد 3 ماه میاد که کجا تحویل بگیرید
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli

با سلام دیروز در سایت سازمان ثبت احوال ثبت نام کردم و یه کد پیگیری داد اما امروز هرچی تو اینترنت سرچ می کنم میگه ادرس سایت تغییر یافته.حالا باید چی کار کنم.
سلام من کاغذی که دفتر پیشخوان برای ثبت نام  تعویض کارت ملی به من داده گم کردم چیکار کنم
پاسخ:
به همون دفتر مراجعه کنید و دوباره درخواست صدور بدید اگرنه منتظر پیامک ثبت احوال باشید حداقل 3 ماه
۱۱ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۵ محمدرضاخیری صائین
سلام میخوام از طریق اینترنت در منزل برای دریافت کارت ملی هوشمند برای خودم وهمسرم اقدام کنم راهنمایی میفرمایید لطفن . ایا این عمل امکانپذیر میباشد .

پاسخ:
بله /
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند:
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli

سلام.من حدود 2ماه پیش ثبت نام کردم . میخواستم بدونم از چه راهی میشه فهمید کارتم آماده شده یا نه
پاسخ:
منتظر پیامک ثبت احوال باشید بعد ثبت نام نهایی بعد 3 ماه پیامک میاد
سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندن اینا وظیفه شونه به همه کارت بدن عجله واسه چیه به همه میرسه این روال کپنی بدوبدو همه رو بیچاره کرده عجله داری پول بدی

سلام میشه کد ملی را تغییر داد شرایط آن چیست؟
پاسخ:
خیر به هیچ وجه
ضمن عرض سلام، پدر ومادرم قبل از اینکه کارت ملی برای تمام ملت ایران صادر شود فوت کرده اند ، جهت ثبت نام درفیلد شماره ملی پدر ومادر چه چیزی را باید ذکر کنم تا ثبت نام تکمیل شود.
کسی که تاریخ اعتبار کارت ملی اش تمام شده می تواند جهت صدور کارت هوشمند ثبت نام کند ویا اینکه اول باید تاریخ کارت ملی خود را تمدید کند بعد اقدام به ثبت نام کند
سلام زمان هوشمند کردن کارت ملی چ موقع است؟
سلام من چطور می توانم وارد سایت بشوم و خودم ثبت نام کنم ؟
سلام.
هر وقت سعی کردن از سایت نوبت بگیرم، پیام داد که نوبت گیری مقدور نمی باشد. حتی با تعویض چندین باره تاریخ و دفتر. چرا؟؟؟؟!!!! 
راحل حل چیه؟
پاسخ:
در روزها و زمانهای مختلف باید پیگیر نوبت گیری از طریق سایت باشید فقط همین راه حل وجود داره.
۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۰ زهرا نوریزاده
برای پیش ثبت نام و نوبت گیری چیکار باید بکنم
پاسخ:
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli
عکس کارت ملی هوشمند من خیلی بده اصلا ازش راضی نیستم اگه دوباره تقاضای کارت جدید کنم عکسو تغییر میدن چه کاری باید انجام بدم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
نمیدونم اگر میدونید به ماهم بگید براماهم خیلی بد افتاده با این برنامه نویسای شادشون!
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۱۳ نوشا گلستانه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
از تاریخ93/12/03 طی شماره *************** ثبت نام جهت کارت ملی اقدام کرده ام ولی تا کنون بی نتیجه مانده است در دفتر خدماتی 72161016 تهران
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۲۹ اسداله قربانی
من قبلن ثبت نام الکترونیکی باخانواده وچهار فرزندم را انجامداده امچکار باید بکنم که کارت ملی هوشمندرابگیرم لطفٱ راهنمائی بفرمائید باتشکربدر ضمن کدرهگیری پیش ثبت نام نگرفتم لطفن کمکم کنید
پاسخ:
اگر ثبت نام کردید و پرداخت کردید در سایت پولی رو و کد رهگیری رو نگرفتید از طریق منوی نوبت گیری ادامه بدید.
من ازکجابفهمم کارت من اومده یانه
پاسخ:
از طریق سایت منوی مشاهده وضعیت
باسلام حدود یکسال است که برای تعویض کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده ام.با کد پیگیری چگونه میتوانم ادامه مراحل تعویض راانجام دهم؟

پاسخ:
از طریق سایت منوی ویرایش ثبت نام قبلی و باقی مراحل
سلام من کارت ملیمو گم کردم تاکی باید منتظر باشم که شماها دستور بدین اونایی ک کارتشون گم کردن میتونند عوض کنند????????????????????????????/
پاسخ:
گم شده ها اول باید فرم مفقودی کارت ملی رو توی ثبت احوال پر کنند و باقی مراحل
-ایرج محمدی باسلام,حدود۱۱ماه پیش به دفترپیشحوان دولت واقع در میدان سپاه مراجعه ودرخوتست ثبت مفقودی ودریافت کارت جدیدراخواستارشدم برگه فرمی بدستم ندادندفقط فیش واریزی جریمه وهزینه صدورکارت یکجاازدستگاه خودپردازرا تحویلمدادندباتوجه به شماره های مندرج دفترپیشخوان وکدرهگیری داخل فیش با هرکس تماس میگیرم بغیرازچندشماره دیگرجوابی دریافت نمیکنم لطفا مراراهنمایی کنیدتمام کارهای بانکی وشخصی بخاطرنبودش گره خورده وبلاتکلیف مونده! قبلاازهمکاری ومساعدت شما کمال امتنان وسپاسگزاری رادارم!

پاسخ:
مفقودی مربوط به ثبت احوال میشه از ثبت احوال هم میتونید مدرکی مبنی بر اینکه همچین هویت با کارت ملی داشتید برای امور تهیه بفرمایید.
سلام من 18 سالم شده و کارت ملیم عکس دار نیس کجا باید برم و مراحلش چیه ؟
پاسخ:
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند در این پس هستش

۱۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۱ سید بهزاد هاشمی مقدم
سلام من یک بار کارت ملی هوشمند گرفتم بعدش نام خانوادگیم عوض کردم وقتی رفتم تو سیستم دوباره برای کارت ملی هوشمند جدید با نام خانوادگی جدید بگیرم. سیستم میگه کارت ملی هوشمند شما تحویل داده شده است. میشه منو راهنمایی کنید 
پاسخ:
برای این کار به دفاتر ثبت احوال و بعد به پیشخوان دولت مراجعه کنید
با سلام دیروز در سایت سازمان ثبت احوال ثبت نام کردم و یه کد پیگیری داد اما امروز هرچی تو اینترنت سرچ می کنم میگه ادرس سایت تغییر یافته.حالا باید چی کار کنم.
پاسخ:
ncr.ir
تمام رمزهای کارت ملی ام را گم کردم
حفظ هم نبودم
چیکار کنم؟؟؟؟؟؟
دارم از استرس میمیرم
پاسخ:
دفاترپیشخون برای همین اختراع شدن
سلام خسته نباشید من کد رهگیری پیش ثبت نام کارت ملی خودم را فراموش کرده ام باید چکار کنم ؟؟؟لطفا بگین
شمارا به خدا سایتی برای تعویض کارت ملی ساده با کارت ملی هوشمن بهم معرفی کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خسسسسسسسسسسسسسته شددددددددددددددددم!!!!!!!!!!!!!!!
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۳ غلامرضا قدوسی
من پنج کاه است که نام نویسی کردم ام درسایت همیشه مینویسه کارت شما در مرحله صدور است آیا باز هم باید متظر باشم 


سلام
کارت ملی هوشمندمو گم کردم
دانشجو ام هستم بهش نیاز دارم
رفتم پلیس+10 گفت برو ثبت احوال رفتم اونجا گفت برو پیشخان رفتم اونجا گفت برو کافینت رفتم اونجا گفت کدرهگیری میخاد بیشتر از دهتا کافینتم رفتم همشون اینو گفتن میشه ی راهنمایی کنید ممنون میشم
از اینکه بگین من کارت هوشمندم گم شده کجاباید برمدنبالش؟؟؟؟؟
پاسخ:
فرم مفقودی کارت ملی درثبت احوال رو باید پر کنید و بعد به دفاتر پیشخوان برید
سلام وخسته نباشید
شناسنامه وکارت ملی من المثنی است اگر تعویض کنم باز هم المثنی صادر میشه
لطفا راهنمایی کنید.خیلی بابت این قضیه متاسف هستم
ممنون
کد رهگیری با شماره پیگیری یکی هست؟

پاسخ:
در ثبت نامهای جدبد کد رهگیری الکیه شما باید حتما رسید پرینت ثبت نام نهای سایت روداشته باشید.. کد رهگیری بانکی هم در صورت نداشتن رسید ثبت نام میتونه کمک حالتون باشه.
کد رهگیری با شماره پیگیری یکی هست؟

امروز رفتم تو سایت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند کنم که  آدرس www.ncr.ir که زدم چنین پیغامی داد چه کنم؟

متاسفانه چنین صفحه ای در سایت وجود ندارد یا آدرس آن تغییر کرده است

پاسخ:
در ساعات و زمانهای مختلف امتحان بفرمایید.
  این کارت هوشمند راچطوری فعال کنیم درکدام کارتخوانها
باسلام من 15ساله هستم وبرای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم آیا کارت ملی هوشمند به من میدن یا کارت ملی ساده ؟باتشکر ازشما
پاسخ:
سلام همه کارتهای ملی هوشمند شده اند
سلام مشخصات عکس برای کارت باید به چه صورت باشد؟ ممنون
پاسخ:
عکس رو در خود دفترخانه میگیرن و شما نیاز به بردن عکس ندارید..اللحساب یک الی دو عکس جدید اگر دارید باخودتون ببرید شاید نیاز شد.
سلام من برای کارت ملی ثبت نام کرده ام ولی شماره ملی پدر ومادر را وارد نکرده ام الان هم هرچه ویرایش قبلی را میزنم میگوید اطلاعات شما در حال ویرایش نمی باشد من چه کار کنم ؟ممنون
پاسخ:
هیچ مشکلی نداره با همون رسیدی که از سایت گرفتید به دفتر در روز نوبت گیریی مراجعه کنید
من معصومه ام خوب نمیشه از طریق اینترنت انجام بدیم
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۵ فرهاد محمودی

با سلام

اینجانب برج 12 سال 93 ثبت نام کرده ام که اون موقع سایت اعلام کرد که ثبت نام تنها برای عده ای معدودی فعال می باشد که هم اکنون نیز که سایت ازاد شده و برای کسان دیگری ثبت نام و نوبت گیری را انجام داده ام ولی ثبت نام قبلی همجنان این احطار را که ثبت نام برای عده معدودی می باشد را اعلام می کند و موفق به نویت گیری نشده ام .

سلام وقت بخیر : وارد سایت میشم پیغام میده
که چنین سایت وجود نداره و یا ادرس ان عوض شده لطف کینند سایت جدید به ما بگید با تشکر اقای کریم دادی از چابهار







با سلام
من دیروز رفتم دفتر پیشخوان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند. اما کدپستی رو اشتباه وارد کردم. امکان تغییر وجود داره؟ لطفا مرا راهنمایی کنید. ممنون میشم
چه سنی برای این کارت نیاز است ؟ایا شناسنامه عکس دار میخواهد

امروز رفتم تو سایت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند کنم که  آدرس www.ncr.ir که زدم چنین پیغامی داد چه کنم؟

متاسفانه چنین صفحه ای در سایت وجود ندارد یا آدرس آن تغییر کرده است



کارت ملی هوشمندم گم شده   آیا المثنی میتونم بگیرم
پاسخ:
با مراجعه به ثبت احول و پر کردن فرم مفقودی
چرا اداره ثبت احوال شهرستان گچساران جهت تعویض کارت ملی جوابگوی مردم نیست و فقط تا مرحله دریافت رسید بانکی تقریبا همکاری می نماید و بعد از آن فقط کار افراد خاصی را انجام می دهند و اصلا به حق و حقوق ارباب رجوع توجه نمی نمایند، مرجع یا مراجع قانونی برای شکایت کجاست یا آیا واقعا نظارتی روی همچین دستگاه هایی وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من اعتبار کارت ملیم اخر سال 1391 تموم شده الان باید چیکار کنم

با سلام من هم این مشکل رو دارم: امروز رفتم تو سایت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند کنم که  آدرس www.ncr.ir که زدم چنین پیغامی داد چه کنم؟

متاسفانه چنین صفحه ای در سایت وجود ندارد یا آدرس آن تغییر کرده است



سلام. روی پاکت پستی و بروشور درون پاکت نوشته که حتما رمز کارت را عوض کنیم. چطوری باید اینکار انجام بشه؟. ممنون
تازگی ها سایت ثبت احوال بسته شده و می نویسه آدرسش تغییر کرده میشه آدرس جدید رو بگید یا بگید مشکل چیه ممنون
امروز 22 شهریوره سایت هنور باز نشده مشکلش چه
سلام چرا سایت کارت ملی هوشمند قعطه

سایت باز نمیکنه اخطار میده که ادرس تغییر کرده

چکارکنم؟

پاسخ:
در ساعات و روزهای مختلف مراجعه بفرمایید

سایت دوباره خراب شده که

۳۱ شهریور

۱۱:۴۰

تمام مشخصات را وارد می کنم فقط شماره ملی پدرم را که در سال 1369 فوت کرده است ندارم ثبت نهایی تایید نمکند لطفا مرا راهنمایی کنید .
با درود خدمت شما رمز کارت ملی هوشمند خود را کجا میتوان عوض کرد.ایا با دستگاههای خود پرداز میشود.مرسی
عکس کارت ملیم فوق العاده زشت افتادهههههه.اینگههه اونگهههه.اصلا ازش راضی نیستم.چکار کنم؟؟؟
پاسخ:
دوباره باید مراحل تعویض را بگذرانید احیانا
از ثبت نام کارت ملی 2 ماه گذشته هر چی تو سایت میزنه در حل صدر سایت خرابه
سلام کارت ملی هوشمند بعد از چه مدت باید دریافت کرد 

سلام میدونید چرا سایت ncr لود نمیشه آیا سایت هوشمند کردن کارت ملی عوض شده مرسی اگه راهنمایی کنین
پاسخ:
سایت عوض نمیشه در فواصل مختلف دوباره مراجعه کنید یا بامرورگرهای دیگه ای باز کنید فایرفاکس از همه بهتره
۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۸ میییییووو
اقا چه پیج باحالی داری،نظر ملت رو باید برد تو پیج مشکلات جنسی.مردم از خنده،خدا نکشتتون واییییی.یه عدشون انگار به رادیو زنگ زدن خخخخخخ
سلام. حتما باید اونجا خودشون عکس بگیرن یا میتونیم خودمون عکس بدیم؟!!
پاسخ:
کجا ؟ا گر برای کارت ملی میخوایید هرجا میتونید عکس بگیرید با شرایطی که برای عکس گفته شده
سلام کی میگه ک عکس قبول میکنن ؟؟؟؟؟؟؟
محبور میکنن همون جا بدون ارایش و با حجاااااااب کامل عکس بگیرید
من سرما خورزه بودم با حال بد مقنعه هم نداشتم مجبور شدم با روسری مشکی مامانم عکس گرفتم الان هر جا کارتم و میدم قبول نمیکنن ک منم :D
برای تغویض باید چیکار گنم ؟؟؟
آیا کارت ملی هوشمند هم، مثل کارت های اعتباری، در صورت مجانبت با تلفن همراه آسیب پذیر است؟
سلام
خدا لعنتش کنه این دفتر پیشخوان رو
چقد عکس بدی از ما گرفته.
گردنمون کج افتاده
عکس سایه انداخته.
اصلا عکسبه کل نابود

مدیر فکر کنم شما هم مشکل عکس داشتی پیگیری نکردی واسه تغییر عکس

خدایش اگه راهی پیدا کردی به ما هم اطلاعی بده.
تشکر
عکسم افتضاح شده وجدانا اگه راهی داره بگید تا عکسو عوض کنم
پاسخ:
فقط دفاتر پیشخوان دولتی متولی این امر هستند به اونها مراجعه کنید
کسی واسه تغییر عکس نرفته.
عکسم خیلی بد افتاده اعصابم خراب شده.
حوصله رفتن به این دفتر پیشخوان لعنتی رو ندارم با این عکس گرفتنشون.
پاسخ:
کلا سیمستمی که عکس  رو میزنه روی کارت ملی اون هم افتضاحه
من ثبت نام کردم ولی کد رهگیرو رو گم کردم چیکار باید بکنم ؟
سلام برای کارت ملی هوشمند مادرم اقدام کردم و سایت به من کد رهگیری داد ولی هر کاری میکنم ساید دیگه امکان ویرایش نمیده و من شماره ملی و شناسنامه پدر بزرگ و مادر بزرگ خودم رو اشتباه نوشتم هر کاری میکنم سایت نمیزاره ویرایش کنم دفاتر پیشخان هم نمیدونن الان من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
من از عکس کارت هوشمند خودم راضی نیستم.چطور میشه عکس رو تعویض کنم.
سلام...آقا پسوند اسم من رو اشتباهی زدن،،،خیلی هم رفتم این ور اونور فهمیدم 3 سال پیش که اطلاعات الکترونیکی شده اشتباه کردن ،،، الان من شناسنامم یه اسمه و کارت ملی یه اسم دیگه،،،،هر چی هم میرم ثبت میگن هنوز بخشنامه ای واسش نیومده اگه راهی رو بلدین خواهشا بهم بگین،،،،با توجه به این که اشتباه از خود سازمان ثبت و احواله ایا امکان پیگیری قضایی وجود داره؟؟؟
پاسخ:
ثبت احوال اصلاح میکنه
سلام خدمت تمام دوستان
برای تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند چه مراحلی باید طی شود؟
با تشکر فراوان
سلام ...من امروز رفتم کارت ملی هوشمندم رو گرفتم عکس خیلی بد افتاده.آیا راهی هست تا عکس رو عوض کنم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون.
۰۹ دی ۹۴ ، ۰۰:۵۸ لقمان رئوفی
باسلام حدود چهار ماهه تمام کارهای تعویض کارت ملی به هوشمندو انجام دادم بهم کد رهگیری دادن وگفتن منتظر اس ام اس باش هر وقت اومد برو ثبت احوال تحویل بگیر اما هنوز خبری نشده لطفا راهنمایی بفرمایید ‌ متشکرم
پاسخ:
فقط پیگیری از دفاتر پیشخوان دولت
اصلا اونایی که از ملت عکس میگیرن تو این دفاتر پیش خوان فک کنم عغد ه ای ان خیلی زشت عکس میگیرن من کارت ملی ام رو گرفتم فک کردم مال بابامه
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۶:۵۶ امیرحسین
دوست عزیز من مراجعه کردم برای هوشمند کردن کارت ملی امروز رفتم کارتمو گرفتم عکسم افتضاح افتاده حتی شباهتی هم بهم نداره راهی هست بتونم عکسمو عوض کنم متاسفانه اداره پست شهرستان تنکابن برای خودش مرده خوری باز کرده و یه عکاس آماتور که حتی نمیتونه با موبایل عکس بگیره گذاشتن اونجا اخه گناهه ما چیه
دوست عزیز لطفا راهنمایی کنید راهی هست من عکسمو تعویض کنم؟
پاسخ:
کلا سیستم عکس برای کارت ملی افتضاحهه همه هم شاکی راهی خاصی نداره غیر بدو بیراه گفتن به  برنامه نویس
سلام www.ncr.ir سایت ثبت نام کارت ملی هوشمند هست.ثبت نام اینترنتی خیلی خیلی راحته.مشخصات خودتون را بنویسید.قسمت بعدی فقط اسم مادر.مشخصات همسر و فرزند هم نمیخواد بنویسید.ثبت نهایی کنید.
سلام چرا در سایت مشکل داره
الان ده ماه خودم با اینترنت ثبت نام کردم هنوزم نوبت بهم نمیدن چرا؟
سلام دوستان من کارت ملیم هوشمنده ولی عکسش مثل یه مرده میمونه امکان تعویض هست؟؟؟
۲۳ دی ۹۴ ، ۱۵:۰۶ امیر حسسین
سلام کجا باید کارت ملی هوشمند رو فعال کرد
سایت که باز نمیشه
سلام مگه ثبت احوال خودش مشخصات مردم را نداره خب کارتهارو صادر کنه ماهم بریم ببریم این همه مراحل و پول گرفتن معطلی مردم برا چیه
سلام من الان حدود 10 ماهه پیش ثبت نام کردم ولی هر وقت به قسمت نوبت گیری میرم میگه ظرفیت پر هست باید چکار کنم تا موفق به دریافت نوبت گیری بشم ممنونم راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام .ببخشید من ثبت نام کرده ام ولی کد رهگیری رو ک دریافت کرده بودم قراموش کردم اگه میشه دوستان راهنماییم کنید که چگونه دوباره کدرهگیری رو بدست بیام
سلام. روی پاکت پستی و بروشور درون پاکت نوشته که حتما رمز کارت را عوض کنیم. چطوری باید اینکار انجام بشه؟. ممنون
هزینه کارت ملی هوشمند چقدر؟
سلام.کارت ملی و شناسنامه من ده سال پیش گم شده والمثنی هست.اگه بخوام شناسنامه و کارت ملی هوشمند جدید بگیرم اینم روش المثنی ثبت میکنن یا نه ؟
ســــــــلام من کارت ملی ندارم و تازه برای تغییر نام خانوادگی اقدام کردم باید صبر کنم تا شناسنامه جدید با نام خانوادگی جدید برسه بعد ثبت نام کنم؟
من ثبت نام کردم واسه کارت ملی هوشمند.فقط وقتی میخام نوبت بگیرم سیستم اخطار میده که اطلاعات از سرور ثبت نشده.چیکار کنم؟
پاسخ:
در کانال تلگرام سایت عضو بشید آخرین خبرها اونجاست @police10
سلام من دانشجوی یه استان دیگه هستم آیا می تونم تو همون استانی که الان دانشجو هستم اقدام به تعویض کارت ملی کنم؟
ایا برای کسانی که از دنیا رفتن نیاز به کارت ملی هوشمند دارند
کسانی که کد رهگیری فراموش کردن. درقسمت بازیابی کد رهگیری شماره شناسنامه و تاریخ تولد وارد کنن تا کد انها به شماره ای که قبلا وارد کردن پیامک شود
لطفا جواب منو بدین من در یک استان دیگر اقامت موقت دارم می تونم همین جا کارت ملی را تعویض کنم؟؟؟؟
با سلام پایان اعتبارکارت ملی ربطی به یارانه دارد؟
سلام ایا می توان وقتی شناسنامه را در پیشخوان های دولتی تعویض نمود پسوند ما را نزنند
من چطوری باید کارت ملیمو پیگیری کنم که اومده یانه میشه یه ادرس سایت مشخص بم بدین
سلام من میخوام پسوند فامیلی ام را عوض کنم امکان دارد یا نه
سلام.ببخشید شما پس چه اطلاعی دارید؟؟!!.همش میگید نمیدونم.اطلاع ندارم.
سلام شناسنامه من یک طرفه برای تعویض شناسنامه چیکارباید انجام بدم
سلام اگه در ثبت نام کارت ملی هوشمند یک فیلد اجباری را پر نکنیم کد رهگیری هم صادر نمیشه؟
سلام.من به عنوان متقاضی وفرزند خانواده مشخصات پدر ومادرم را وارد کردم.ایا زمان مراجه به دفتر پیشخوان حضور پدر ومادر الزامی است یا من میتوانم به جای انها امور مربوطه را انجام دهم؟
واینکه ما کلا 5 نفریم.هر پنج نفر باید خودشان حضور داشته باشند یا اینکه من میتوانم به نمایندگی از انها امور مربوطه را انجام دهم؟ممنون
میخواهم خودم ثبت نام کنم
سلام.اعتبار کارت ملی من تموم شده ایا میتونم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنم؟با توجه به شرایطی که نوشته شده اعتبار کارت ملی رو نگفته که تموم بشه میشه ثبت نام کرد برای کارت ملی هوشمند یانه؟
پاسخ:
والا یه خبری بود که تاپایان 94 همشون تمدیدن .. فک نکنم نیاز باشه برا تعویض تا اعلام رسمی
سلام سریع پاسخمو بدین.من تو پست بانک کار میکنم.حالا کلی برگه آوردم خونه کد رهگیری بگیرم براش.چرا سایت ان سی آر کار نمیکنه
سلام من هر کاری میکنم نوبت بگیرم واسه کارت ملی میگه شماره ملی نا معتبر است چکار کنم
سلام من ثبت نام کردم قسمت اولویت زمان رو تیک زدم ۲۴بهمن رو انتخاب کردم .پیامش این بود تو اون تاریخ دفتر پیشخوان وزارت کشور مراجعه کنید.بدون ادرس؟یعنی این دفتر پیشخان وزارت کشور دقیقا کجاست؟من به چه ادرسیمراجعه کنم.ممنون میشم پاسخ بدین.
سلام الان من میتونم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنم فقط اعتبار کارتم تموم شده و شرایطی که زده برای کارت ملی هوشمند رو ندارم.دوما کارت ملی برادرم هنوز اعتبارداره میشه برای کارت ملی هوشمند اونم اقدام کرد؟
فقط پول جمع کنید بابت خدمات کشوری هم ازمردمبایدپول بگیرید؟؟؟؟
۰۵ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۶ قدیرمحمدزاده
باسلام:من پدر فوت نموده است درسال 74وشماره ملی ازایشان ندارم لطفا راهنمایی فرمایید
سلام جگونه برای تعویض کارت ملی اقدام کنم؟؟
سلام جگونه برای تعویض کارت ملی اقدام کنم؟؟
سلام ... عکس روی کارت ملی جدید من هم خیلی افتضاح شده چرا اینطوری عکس گرفتند جدا از اینکه رنگی نیست نکردند یه مقدار رتوش کنند ....
سلام برای ورود به پیش ثبت نام وانتخاب پرتال کارت هوشمند ملی،فرم پیش ثبت نام باید کدوم قسمت برم؟لطفا راهنمایی کنید متشکرم.
سلام من ثبت نام کردم اثر انگشت و عکس رو باید از دفتر پیشخوان بگیرم
عکس و اثر انگشت رو دفترپیشخان میگیرن
پایگاه عالی است
سلام داخل سایت ثبت نام کارت ملی نوشته. یارانه افراد 18 به بالا در صورتی حذف نمیشه که در مرحله تکمیل ثبت نام باشن. ما نوبت که گرفتیم نوبت ما فروردین ماه هستش. یعنی تو فروردین ماه تکمیل ثبت نامم صورت میگیره. و تو سایت نوشته تا 15 بهمن وقت هست. الان یاران من قطع میشه؟ تکلیف چیه؟
چه مسخره بازی سر مردم درآوردین کم خرج داربم که این تعویض کارت ملی و کارتهای دیگه هم اضافش میکنید
سلام.ببخشید سایت امکان نوبت گیری را به هر کجا که انتخاب میکنم نمیگیرد و این را هم می دانم که اجازه نوبت گیری را به هیچکس نمیدهند.خواهش می کنم بگویید چه زمانی اجازه نوبت گیری را می دهند(جلوی سایتو باز میکنند).ممنون لطفا جواب را زود بدید
سلام ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند واسه همه هموطنان اجباریه ب غیر افراد زیر 15 سال؟؟ اگه اقدامی نکنیم چی میشه!؟
سلام ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند واسه همه هموطنان اجباریه ب غیر افراد زیر 15 سال؟؟ اگه اقدامی نکنیم چی میشه!؟
سلام خسته نباشید. برای تغییر رمز کارت ملی باید چه کار کرد؟؟
من برای فردی پیش ثبت نام انجام دادم ،اما به علت اینکه همه ی دفاتر تا اردیبهشت 95 نوبتشان پر است موفق به ثبت نام نهایی و گرفتن نوبت مراجعه نشدم ، حالا باید چکار کنم.
با این وضعیت مشکلی برای یارانه پیش نمی آید.
سلام
چه کسی اینجا داره جواب میده
تمام جوابها از روی بخار معده حرکت میکنه
برو بزار یکی که بلده جواب بده خوب
من رفتم برای کارت هوشمند میگن شامل تو نمیشه یه بار دیگه پیش ثبت نام کردی باید کد رهگیریتو بدونی الان کدو نمی ونم باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
من میخوام واسه کارت هوشمند ثبت نام کنم این پیغام رو نشون میده لطفا راهنمایی کنید شما واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی نمی باشید باید چکار کنم
چه کسانی باید کارت ملی خود را عوض کنند؟
چقدر حرف میزنی نمی دونی حرف نزن
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۰۴ مجتبی جمالی
سلام
من پدر و مادرم فوت کرده اند.پدرم درسال1368که اصلا کارت ملی نبوده ومادرم در1389که هیچ اثری از کارت ملی ایشون هم نیست
چون برای ثبت نام کارت هوشمند نیاز به این شماره ها است من باید چکار بکنم
من تا حالا کارت ملی نگرفتم میخام بگیرم میرم برای ثبت نام ازم کد ملی میخاد چی بزنم کارت ملی ندارم که کد ملی رو بزنم؟؟؟؟
تمام مشخصات را وارد می کنم فقط شماره ملی پدرم را که در سال 1369 فوت کرده است ندارم ثبت نهایی تایید نمکند لطفا مرا راهنمایی کنید .

سلام سایت تا تاریخ شانزدهم بهمن فقط برای کسانی ک ۱۵ سال تمام هستند ثبت نهایی میشود .به علت اینکه یارانه شان قطع نشود
سلام من خواستم ثبت نام کنم ولی وقتی که می خوام اطلاعات رو تایید نهایی کنم می گه شماره ملی صحیح نمی باشد شما قبلا ثبت نام کردید . من چکش کردم شماره ملی رو درست بود
پدرومادرم من 50سال پیش فوت شده اند حالا درپرکردن فرم کارت ملی ؛کدملی آنها راچه بنویسم.
با عرض سلام میخواستم بگم من همه چیزو وارد میکنم اخرش ثبت نهایی رو نمیاره
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۲ عبدالغفور صادقب پور
اگر کارت ملی داشته باشم آیا نیاز به کارت هوشمند است یاخبر ؟
سلام من ساکن تهران هستم
شنیدم فعلا کسانی که اصلا کارت ملی ندارن در اولویت دریافت کارت هوشمند هستن و اونایی که کارت دارن باید صبر کنن تا نوبتشون برسه
آیا این صحیحه؟ من خودم کارت شناسایی ملی دارم
سلام چرا اینجا سوالی داریم کسی جواب مردمو نمیده... ثبت نام کردم ولی برام اخطار میاد که:شهروند گرامی در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی نمی باشید.
در صورتی که تاریخش تا1391 تموم شده؟
سلام . من کارت ملی هوشمند گرفتم. سوالم اینه که رمز کارت ملی رو از کجا باید دریافت کنم؟
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۱۹ سهیلامحمدی

سلام وقتتون بخیر فقط خواستم بگم اینکه سه روز از زمان نوبت دهی رد شده و متاسفانه بنظر من سایت یک صف نانوایی نیست که کسی رو که دیر کرد جریمه کنن خواهر من سرپرست خونواده است سرکار بود نتونست بره آلان دوباره در سایت نمیشه ثبت نام کنه تو یکمثل میگم. هرچی سنگ برای پای آدم لنگ بنظر شما این عادلانه است
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۵ سهیلامحمدی
سلام وقتتون بخیر فقط خواستم بگم اینکه سه روز از زمان نوبت دهی رد شده و متاسفانه بنظر من سایت یک صف نانوایی نیست که کسی رو که دیر کرد جریمه کنن خواهر من سرپرست خونواده است سرکار بود نتونست بره آلان دوباره در سایت نمیشه ثبت نام کنه تو یکمثل میگم. هرچی سنگ برای پای آدم لنگ بنظر شما این عادلانه است
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۳۷ سهیلامحمدی
سلام وقتتون بخیر فقط خواستم بگم اینکه سه روز از زمان نوبت دهی رد شده و متاسفانه بنظر من سایت یک صف نانوایی نیست که کسی رو که دیر کرد جریمه کنن خواهر من سرپرست خونواده است سرکار بود نتونست بره آلان دوباره در سایت نمیشه ثبت نام کنه تو یکمثل میگم. هرچی سنگ برای پای آدم لنگ بنظر شما این عادلانه است
متاسفانه عکاس کارتهای هوشمند در پست خونه ها خیلی مبتدی هستن بنده کارت هوشمندم رو توی فرودگاه جهت گرفتن کارت پرواز دادم و گفتن عکس کارت مال شما نیست گفتم نه به خدا عکس خودمه خلاصه قبول نکرد و کارمون به جای باریک کشید و آخرم گواهینامه رانندگی نشون دادم تا قبول کرد واقعا اگر راهی برای تعویض عکس هست توی تلوزیون اطلاع رسانی فرمایید ممنون
هر روز به امید اینکه کسی راهی واسه تعویض کردن این لعنتی بگه میام اینجا سر میزنم.
مدیر راهی پیدا نکردی؟؟؟؟
اگه بریم بگیم گم شده المثنی نمیدونم عکس جدید میخوان یا اینکه همون عکس قبلی رو میزنن.
یکی از الزامات ثبت نام کارت هوشمند داشتن تلفن ثابت هست
اما بنده تلفن ثابت ندارم
آیا کسی هست راهنمایی کنه؟
ضمن سلام وخسته نباشید ,دوستان گرامی لطفا سایت کارت ملی هوشمند را با جستجوگر google chrome اجرا بفرمایید تا مثل بنده وقتتون هدر نرود.ادمین محترم واقعا خسته نباشید بابت اطلاع رسانی های مشکل گشایتان!!؟
دوستان بنده 30 هزار تومان به دفتر پست پرداختم,البته کارهای پیش ثبت نام را اینترنتی انجام داده بودم.احتراما برای شما هم همینقدر هزینه داشت؟درضمن عزیزان مثل من منتظر پیامک آماده شدن کارت نباشید از طریق سایت ثبت نام و مشاهده وضعیت از آماده شدن کارت خود مطلع شوید.چقدر سوال از ادمین بنده خدا دارید,ادمین خدا بهت صبر بده...
بسلامتی و میمنت اثر انگشت تمام ملت رو جمع کردند مراقب باشید شاید موفق بشید
سلام ببخشید کی نوبت دهی مشخص میشه نوبت بگیریم
اقا این عکس خیلی افتضحا شدش چیکارش کنیم میخام کارت ملی رو اصلا بشکونم این چه وضعیه چیکارش کنم بدرد لای جرز میخوره
سلام خواستم بدونم که چرا سایت ثبت نام کارت ملی هوشمند بالا نمی یادمیگه باتامین کننده اینترنت خودتماس بگیرید
پاسخ:
با آیپی ایران بعد از 12 شب امتحان کنید
ncr.ir
سلام
آیا برای دریافت کارت هوشمند حتما باید شناسنامه جدید بگیریم یا با همون شناسنامه های قبلی هم انجام میشه؟
باتشکر
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۲۹ ایرانی مظلوم
لعنت به شما ، لعنت به ذات کثیفتون
کارت یک سازمانی که اینهمه از بودجه دولت و مالیات و درآمد نفت رو میخوره بایستی عوض بشه ، انوقت ما مردم دوباره و چندباره و هر 5 سال یکبار هزینشو بدیم.
والله شماها و سیستم دولتی از اسرائیل هم بدترین.
لعنت به باعث و بانیش
سلام و خسته نباشید
متاسفانه در حین ثبت نام با این مشکل مواجه میشم:
متقاضی گرامی، شما واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی نمی باشید. در حال حاضر صدور کارت هوشمند ملی برای جامعه هدف محدودی که در صفحه اصلی سایت مشخص گردیده است انجام می شود.

ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
سلام من کارت ملی دارم حالامیخوام کارت ملیم روهوشمندکنم میخوام نوبت بگیرم چیکاربایدکنم؟
خب آی کیوها عکستون بدشده ایراد از خودتونه چه ربطی داره به عکاس دفاتر پست؟؟فکردین حالا یعکس پرسنلی گرفتن هوش و نبوغو مهارت میخواد که آماتو روغیر آماتور داشته باشه؟???????والا تا اونجایی که من خبردارم صنف عکاسان وآتلیه داران سراین موضوع دارن میترکن.کم مونده خودشونو جربدن که چرا کارمارو کساد کردن؟
من یکسال پیش اسمم را در سایت نوشتم ولی هنوز اجازه نوبت گیری به من داده نمیشود ونه اجازه ویرایش را دارم واین پیام را میدهد . شهروند گرامی در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند ملی نمی باشید.
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۲۱ اسماعیل همایون
زمانی که به من اختصاص داده شده برای حضور در پست خانه جهت گرفتن عکس

را میشود عوض کرد
خانم آرزو یکی از مهمترین فاکتورهای عکاسی تنظیم نور محیط هست که در آتلیه رعایت میشه چند روز پیش کارت هوشمند یکی از اقوام رو که دیدم نیم ساعت بهش میخندیدم و مسخرش میکردم به دلیل کمی نور موقع گرفتن عکس در دفتر پیشخوان نصف صورتش سایه افتاده بود انگار با مشت زده بودن زیر چشمش
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۴۶ الهه رحیمی
سلام . لطفا بفرماید نوبت دهی جدید کی شروع میشه .آخه بیکار نیستیم که هر روز بریم سایت و چک کنیم.
سلام من شش ماه است برای نوبت گیری تلاش میکنم سیستم بهم نوبت نمیده باید چکار کنم
سلام
من کارت ملی قدیم دارم دوست دارم هوشمند باشه
میتونم ثبت نام کنم براهوشمند
سلام تو ثبت نام وارد کردن کد ملی پدر مادر اجباری است اما پدر من موقعی فوت کرده که کارت ملی نداشته همشو صفرگذاشتم نشد چکار کنم
۰۲ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۷ علی از مشهد
دداشای گل فکر کنم این بنده خدا صاحب سایته مخش هنگ کرده یا چیزی بارش نیست این همه ادم تو سایت درخواست کمک کردن ولی مثل اینکه یاد نداره جواب بده
سلام من دیروز واسه ثبت نام رفتم میگه شماواجد شرایط نیستین نه تنها من بلکه 3-4 نفر دیگه هم . ایا فعلا ثبت نام نمکنند یا مشکل منم؟
پاسخ:
فقط باید منتظر اعلام اولویتهای جدید ثبت نام باشید
سلام اگه کسی سوالی داره بپرسه.
مدیرجان کامنت رو تایید کن.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سپیده خانم مشکل در اصل اینکه افرادی که کارت ملی دارن الان نمی تونن برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کنن. و ثبت نام این افراد از سال جدید شروع میشه.
******************
سلام من ثبت نام کردم ولی درروز موعد نمیتونم به دلاعل مشکلاتی همون روز مراجعه کنم ایا جریمه میشم بعد میتونم نوبت گیری کنم
معصومه خانم ، هر نوبت فقط 3 روز مهلت داره تا به دفاتر پیشخوان مراجعه بکنه.جریمه ای هم در کار نیست.
شما اگه کارت ملی ساده دارید ثبت نام مجدد برای هوشمند کردن رو از سال 95 می تونید انجام بدید
سلام ببخشید ما هنوز اقدام به ثبت نام کارت ملی هوشمند نکرده ایم.ودر سایت ثبت نام که امروز اطلاعات خواسته شده را وارد کردیم بعدش سایت نوشت که ما واجد شرایط ثبت نام نیستیم.آیا باید قبل از ثبت نام باید مبلغ ثبت نام را بصورت الکترونیکی بپزدازیم؟لطفا راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:
خیر..باید منتظر اعلام الویتهای جدید باشید..
سلام
سایت بعد از تکمیل فیلدهای مورد نظر مینویسه شما واجد شرایط نیستین !!..
داستان چیه ؟؟؟
پاسخ:

واجدین شرایط اخذ درخواست کارت هوشمند ملی:

1- افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت ننموده اند. لینک
فکر کنم مفقودین رو هم ثبت نامشون رو بستن
من کارت هوشمندم رو گرفتم.
توی پاکتش نوشته : پس از دریافت کارت رمز خود را تغییر دهید.
جای رمز عبور و همه کلید های رفع انسداد خالیه. خود رمز رو یه گوشه با خودکار نوشته بود.
الان من رمز رو باید کجا عوض کنم؟
من و همسرم 4 ماه پیش برای تعویض کارت هوشمند اقدام کردیم با اینکه کارت ملی ساده داشتیم ولی باز هم ثبت نام را انجام دادند و آن روز تمام افرادی که مراجعه کرده بودند همه کارت داشتند ولی برای هوشمند کردن آن اقدام کرده بودند.سوال من این هست بعد از گذشت 4 ماه خبری نیست و تو سایت هم که پیگیری میکنم زده در حال صدور تا کی باید صبر کنیم؟مثل اینکه اون پول براشون مهم هست و حالا که پول را گرفتن خیالشان راحت هست .حالا ما که کارت داریم وای به روزگار اون کسانی که کارت ملی خود را گم کردند و رسما از زندگی ساقط هستند.
سلام. من و همسرم نمیتونیم ثبت نام کنیم.همش مینویسه در حال حاضر شما واجد شرایط ثبت نام کارت هوشمند نمی باشید.لطفا راهنمایی کنید که چطور ثبت نام کنیم.
پاسخ:
توجه:ثبت نام الان فقط برای کسانی هست که تابحال کارت ملی دریافت نکردند
سلام منوهمسرم این ۴سال یارانه نداریم هردوتاازخانواده جداشدیم یارانه مان قطع شدحال خودتون قزاوت کنیداین خدایشه هیچی ازخودمون نداریم توراخداجواب بده توراابولفضل واگذارت به ابولفضل عباس دوباره تمام ایران راثبت نام کنیدتاماهم یارانه بگیریم
سلام...لطفأ یک درخواست به شورای حل اختلاف محله بزنین و عنوان کنین راهنماییتون میکنند شما هم میتونین ثبت نام کنین...
سایبت هنوز برای کسانی که کارت ملی ندارند بازه ؟
پاسخ:
در ساعات مختلف روز و در روزهای مختلف مراجعه کنید
ببخشید من ثبت نام کردم در سایت ncr اما الان نمیدانم چه تاریخ باید در دفتر پیشخوان حضور داشته باشم برای گرفتن عکس چکار باید کنم
ینی تاریخش یادم رفته
پاسخ:
از تاریخی که گرفتید برای حضور 4 روز منتظر بمانید و دوباره نوبت گیری کنید از بخش نوبت گیر سایت ncr
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۴۹ ظاهر شریفی
باسلام واحترام
هویت هر کس حق تمتع اوست و نشان شخصیت او .پس بیایید با احراز هویت خود در امر خدمت رساندن به دیگران که خود به گفته پیامبر (ص) صدقه است کوشا باشیم.
سلام،اقا کی سایت واس اونایی ک کارت دارن باز میشه؟تقریبا هم بگین ممنون میشم.
راسی یه بنده خدا میگفت ب اسم مفقودی ثبتنام کنین بگین گم کردیم.شدنیه؟
پاسخ:
باید منتظر اعلام اولویتها باشید
برای مفقودی نیز باید فرم مفقودی رو در دفاتر مرکزی ثبت احوال پر کنید.
جدیدا موقع ثبت نام مبلغ 172000 ریال میخواد قضیه این مبلغ چیه ؟؟؟ چرا تو ثبت نام های قبلی هزینه نمیخواست
پاسخ:
این مبلغ قبلا در دفاتر گرفته میشد اما الان به صورت آنلاین در سایت پرداخت میشه
های
کارت هوشمند را چگونه فعال کنیم و کجا؟
سلام لطفا پرداخت الکترونیکی کارت ملی را کی برمیدارین
سلام کسانی ک ثبت نام نکردن برای کارت ملی هوشمند و یارانشون قطع شده آیا اگر ثبت نام کنن یارانشون واریز میشہ؟
خواهش میکنم جواب بدین
من چطور نکا کنم کارت ملی ام ثبت شده از اینجا تو سایت
پاسخ:
بخش مشاهده وضعیت در سایت ncr
با سلام من دقیقا چهل و سه روز پیش ثبت نام کردم ولی هنوز کارتم به دستم نرسیده تو کدوم سایت برم ببینم چرا نیومده هنوز ؟
پاسخ:
شما باید منتظر پیامک ثبت احوال بمانید حداقل سه ماه طول میکشه از بعد ثبت نام شما در دفاتر
۲۴ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۴۹ نگین قاسمی
سلام از حدود یک ماه پیش در سیستم تحت عنوان ذیل اعلام کردند که کارت بنده آماده هست اما پس از مراجعه و تحمل صف طولانی اعلام شد که کارت بنده هنوز صادر نشده، تکلیف چیست؟
متقاضی گرامی، کارت هوشمند ملی شما صادر و آماده تحویل می باشد. لطفا جهت دریافت آن به محل تعیین شده مراجعه نمایید.
پاسخ:
شما باید منتظر پیامک ثبت احوال بمانید حداقل سه ماه طول میکشه از بعد ثبت نام شما در دفاتر
کارت ملی هوشمند تاریخ انقضا داره؟امکان تغییر عکس کارت ملی هست؟
پاسخ:
تاسال 96 کارتهای قدیمی معتبر هستن..بله باید به دفاتر پیشخوان مراجعه بفرمایید
مردم بدبخت کردن مردم این همه پول از کجا بیارن پول برف و بدن پول آب بدن پول پوشاک ومواد غذایی بدن خدایا خود تو رحمی بما بکن
باسلام،
پس از ثبت نهایی در دفتر پست، متوجه شده ام که شماره ملی همسرم را اشتباه وارد کرده ام. در حال حاضر، برای تصحیح شماره ملی ایشان، قبل از صدور کارت ملی هوشمند چه راه حلی وجود دارد.
پاسخ:
مراجعه به همان دفتر پست یا دفاتر پیشخوان دولت
سلام
برای ثبت نام اولیه ارسال مشخصات و ثبت نام تک تک اعضای واجد شرایط لازم میباشد یا فقط سرپرست خانواده؟
پاسخ:
برای هرکس که میخواهید کارت ملی هوشمند بگیرید باید فرم رو تک تک پر بفرمایید
کارت ملی اولم را دارم میخواهم تبدیل به کارت ملی هوشمند کنم. چی کار کنم؟
پاسخ:
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli
سلام
وقتی مراحل ثبت نام را انجام دادم ونوبت گیری هم کردم چون به پرینتر دسترسی نداشتم ، از صفحه ای که کد رهگیری و تاریخ وساعت مراجعه ومبلغ پرداختی درج شده بود پرینت نگرفتم، حالا باید چه کار کنم، چطوری دوباره اون صفحه برام باز بشه تا بتونم پرینت بگیرم؟. چون برای مراجعه باید اون رسیدو داشته باشیم.!
پاسخ:
باید پرینت یا عکس میگرفتید اگر نگیرید باید دوباره هزینه رو در دفاتر پر داخت کنید!
با سلام خسته نباشید کاظم اروجی هستم عکس کارت ملی من تو سیستیم بانک باز نمی کنه میخوام حساب بانکی باز کنم نمیتونم چکار کنم به کجا مراجعه کنم
پاسخ:
عکس جدید در دفاتر پیشخوان یا دفاتر ثبت احوال باید بگیرید
سلام
مشاهده وضعیتو که می زنم فقط می نویسه شما ثبت نام کردین ولی اون صفحه ای که رسید پرداخت وتاریخ وساعت مراجعه وکد رهگیری دراون درج شده نمیاد که بتونم از روش پرینت بگیرم.چون موقع مراجعه اون رسیدو باید داشته باشم!!؟!
پاسخ:
رسید دیگه قابل دسترس نیست! یک راهش اینه صبر کنید دوباره نوبت بگیرید شاید هم با این روش قابل بازیابی نباشه!
البته در فایل جدید دوستا روشهای مختلفی رو برای بازیابی رسید بانکی پیشنهاد کردند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli
سلام
من الان میخواستم نوبت بگیرم ولی تو سایت نمیره.دیگه ثبت نام نمیکنن؟
پاسخ:
سلام
مرحله نوبت گیری بعد از ثبتنام نهایی و پرداخت در سایت هست  ... در ساعات و روزهای مختلف امتحان کنید.
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli
سلام.ممنون بابت راهنماییتون.من ثبت نام کردم ولی نوبت نمیده.ظرفیت همه دفاتر تکمیله. تا دو ماه نتونم نوبت بگیرم ثبت نام باطل میشه؟پولی که واریز کردیم چی میشه؟
پاسخ:
خیر هیچ مشکلی نداره اما حتما باید رسید نوبت گیری رو بگیرید تا معلوم باشه که شما پول رو واریز کردید .. باید سعی کنید در یکی از دفاتر پیشخوان پستی ثبت احوال نوبت بگیرید
سلام من ثبت نام اولیه با موفقیت انجام دادم ولی زمان تعیین شده نتوانستم در دفتر پیشخوان مراجعه .
جهت ادامه کار چه اقدامی باید انجام بدم؟
با تشکر
پاسخ:
مهلت مراجعه متقاضی بعد از تعیین زمان و مکان (نوبت دهی) به دفتر مذکور 4 روز است.
 اگرنه 4 روز بعد از نوبت شما باید صبر کنید و بعد دوباره نوبت گیری کنید..حتما رسید رو چاپ کنید!
سلام در صورت فوت پدر و نداشتن شماره ملی در قسمت ثبت نام چه کار باید کرد
پاسخ:
میتونید وارد نکنید اطلاعات رو
با سلام پس از دریافت کارت ملی هوشمند روش نوشته رمز رو تغییر بدهید. کجا می تونیم این کار رو انجام بدیم؟
پاسخ:
در یکی از درگاهای ATM بانکی رمز را تغییر دهید
با سلام ایا نوبت گیری زمان معینی داره من خیلی وقته میخوام نوبت گیری کنم اما ظرفیت نداره میشه کمک کنین
پاسخ:
شما از وقتی که وجه ثبت نام رو در سایت ncr پرداخت کردید میتونید نوبت گیری رو شروع کنید بدون زمان معینی البته اگر قابل دونستید بحث مفصل نوبت گیری اصولی در سایت رو در دفترچه ثبت نام کارت ملی دنبال کنید
عکسه من خیلی بد افتاده چیکار کنم
سلام توروخدا به من جواب بدید من 17 سالمه میگن کارت ملی هوشمند به افراد زیر 18 سال با حضور پدر یا مادر انجام میشه ایا این درسته؟خواهش میکنم جواب بدید
پاسخ:
خیر نیازی نیست
سلام این نحوه فعالس ازی کارت ملی هومشند کجا چجوری از سایت خود آدم می تونه یا بایدب ره جایی. سپاس
پاسخ:
بامراجعه به خودپردازهای بانکها
ممنون از پاسختون خیلی ممنون
سلام میشه جواب بدید من یه خواهرم دارم 16 سالشه ایا به اونم بدون حضور پدر مادرم کارت ملی هوشمند میدن؟ممنون میشم پاسخ بدید مرسی
پاسخ:
بالای 15 سال هرکس که ثبت نام کنه خودش میتونه مراحل رو به تنهایی بگذرونه
سلام ممنون که جواب دادید
سلام
من در تاریخ 28آبان 94 برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کردم و ثبت نام را انجام دادم
پس از تکمیل ثبت نام به من گفتند تا 4 ماه آینده پیامکی دریافت می کنم که آدرس محل تحویل کارت را داده و من باید به آن آدرس مراجعه و کارتم را تحویل بگیرم
اما امروز 18 فروردین است و من هنوز هیچ پیامکی دریافت نکرده ام !!!!!!!
از کجا باید این موضوع را پیگیری کنم ؟؟؟
با تشکر
پاسخ:
از بخش مشاهده وضعیت سایت ncr.ir پیگیرش باشین
توی بخش مشاهده وضعیت سایت ncr.ir که میرم و شماره رسیدمو وارد می کنم پیام میده که کارت شما صادر شده و آماده تحویل است لطفا به آدرس تعیین شده مراجعه فرمایید این در صورتی اشت که من هیچ sms دریافت نکردم
وقتی هم که به سایت sabteahval.ir میرم تا در صورت صدور کارت آدرس محل دریافت رو ببینم اونجا که شماره رسیدمو وارد میکنم پیام میده که درخواستی با این شماره موجود نیست !!!!
من نمیدونم الان کارتم بالاخره صادر شده یا نه
چی کار باید بکنم؟؟؟؟
سلام
بعد از ثبت نام نوبت دهی انجام نمیشود.
وپیام ظرفیت خالی وجود ندارد، میدهد.
امکان انتخاب تاریخ نیز وجود ندارد.
سلام
من یه دو سه ماهی هست که کارت هوشمندم رو دریافت کردم، جدیدا برام یه نامه فرستادن که با یه رمزی برم کارتم رو خیلی زود فعال کنم و رمزش رو عوض کنم .. الان من باید کجا برم؟ یا به چه سایتی مراجعه کنم؟ ممنون میشم کمک کنید..
پاسخ:
رمز الکیه سرکاری چون هنوز این کشف نشده کجا باید رفت عوضش کرد نگران نباشید
يكي كه كارتش گم شده و ثبت نام و صدور كارت اينا چند ماه طول ميكشه تكليفش چيه.
واسه امور روزانه خودش به كارت نياز داره
۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۱:۵۷ سعید نجفی
کد پستی اشتباه شده میتونم عوضش کنم
سلام بعد از ورود شماره ملی و سری شناسنامه پیام میدهد واجد شرایط نیستید
۳۱ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۴۹ سلام يك خانم هستم
درخواست ارائه راهكاري براي تعويض عكس روي كارت هوشمند ملي را داشتم البته همان عكس سيستمي نه عكسي كه روتش شده باشد چون هنگام گرفتن عكس بخاطر ازدحام متقاضيان ملت را مثل جنس كيلويي ميفرستادند براي عكس گرفتن و در هم ميداند بيرون مطمئنم خيلي ها مثل من از عكس هايشان كه شبيه عكس هاي زندانيان قرن هاي قبل شده بشدت افتضاح است راضي نيستند من حاضرم هزينه جداگانه بدهم و تو همان مركز يك عكس سيستمي ديگر را جايگزين اين عكس كنند چون خودم ازديدنش وحشت ميكنم حاضر هم نيستم هيچ جايي ارائه دهم اگر اين لطف را بفرماييد ومجوز و راهكار سيستمي اش ارائه شود علاوه بر رضايت ملت در اين خصوص همه قدر دان شما خواهند بود و سرمايه خوبي به چرخه اقتصادي كسور واريز ميشود .
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۰۴:۰۸ حسین دارباز
باسلام
بنده برج ۱۱سال۹۷به اتفاق خانواده واسه کارت ملی هوشمند به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کردم وثبت نام کردم اماهنوز بعدازچندماه کارت ملیی برامون صادر نشده ویا اگرشده بدست مانرسیده به کجا وکی باید مراجعه کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر